Hannu Kumpulainen

lauantai 6. elokuuta 2016

ROBERT BOSCH OY

Halusin selvittää millaisia vaatimuksia Robert Bosch Oy asettaa jälleenmyyjille ja valtuutetuille huoltopalveluille ja miten he vastaavat laatulupaukseensa. Lähetin toukokuussa  seuraavat kysymykset:

"Hei.

Nettisivuillanne annatte seuraavan lupauksen:

"Luotamme lämpöpumppuihimme ja niiden laatuun täysin, joten haluamme tarjota myös asiakkaillemme jopa 6 vuoden takuun lämpöpumpuille ja 10 vuoden takuun kompressoreille, jotta sinäkin voit luottaa IVT:n laatuun nyt ja aina."

Kysymys: 
1. Annatteko takuun toimivalle lämpöpumpulle takuussa mainituksi ajaksi (sisä- ja ulkoyksikkö sekä niitä yhdistävä kylmäaineputkisto)? Vai
2. Pelkästään IVT:n toimittamille osille, jolloin rajaatte takuun ulkopuolelle jälleenmyyjän tekemän asennuksen ja käyttämät tarvikkeet (kylmäaineputkisto liittimineen)?
3. Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin onko jälleenmyyjän asennustyöllä tai  käyttämillä tarvikkeilla minkäänlaista takuuta?"

Boschin vastaus oli selväsanaisen tyly:

"Hei,

IVT takuu koskee IVT: maahantuomia laitteita ja osia, ei jälleenmyyjän muualta ostamia asennustarvikkeita, tai laitteita!
Emme myöskään voi antaa takuuta työstä mitä emme tee, eli kyllä asennuksen oikeellisuudesta vastaa asennusyritys, meiltä toki annetaan apua ja tarvittava koulutus maahantuomiemme laitteiden asennukseen!

Ystävällisin terveisin / Best regards

Ville Hell
(TT/SFL-ASA) 
Robert Bosch Oy"


"Jos yritys saattaa tehdä huonolla työllä tai sääntöjä kiertämällä suuria voittoja, miksi se ei toimisi näin?"
                   FT Markus Kantola Helsingin Sanomissa 5.8.2016


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti