Ostin yli kolme vuotta sitten talvella HP Pavilion Notebook PC:n. Laitteella oli kahden vuoden takuu. Yksi portti ei toiminut ja ilmoitin siitä HP:n asiakastukeen. Välittömästi sain ohjeet, miten voin sen lähettää takuuhuoltoon.
Kyseinen vika korjaantui, mutta muutama liitin oli huollon jälkeen liian syvällä. Ilmoitin ongelmasta. HP:n asiakastuki pahoitteli ja pyysi lähettämään koneen uudelleen takuuhuoltoon.
Toisella huoltokerralla vaihtoivat myös akun, mutta siihen tuli ongelmia viime keväänä, yli vuosi takuuajan päättymisen jälkeen. Asiakastuki ilmoitti HP:n korjaavan vian takuutyönä, koska alkuperäinen vika oli havaittu takuuaikana, eikä ensimmäinen korjaus ollut onnistunut.
HP maksoi huollot, osat jokaisen huoltokerran postikulut. Ainoa haitta minulle oli viikko ilman läppäriä.
HP:n asiakaspalvelu vastaa sähköposteihin viimeistään seuraavana päivänä. Korjaus tapahtuu nopeasti. HP ottaa vastuun ja korjaa takuuaikana havaitut viat vaikka takuu olisi jo umpeutunut. Huollosta tulee ilmoitukset korjauksen etenemisestä, jolloin tiesin tarkalleen missä mennään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti